Winterwandeling
Wat is het prachtig dat we eindelijk een keer winter hebben. Iedere dag een uurtje wandelen levert dan ook een paar mooie plaatjes op. Schaatsen staat nog op het programma, maar ik heb al op het ijs gestaan.








Wat is het prachtig dat we eindelijk een keer winter hebben. Iedere dag een uurtje wandelen levert dan ook een paar mooie plaatjes op. Schaatsen staat nog op het programma, maar ik heb al op het ijs gestaan.








Ik kwam op Marktplaats een gitaar tegen die ik nog op mijn verlanglijstje had staan: Een prachtige Eastman E10OM. De verzameling gitaren wordt inmiddels wel erg groot, dus de 12-snarige gitaar heb ik te koop gezet, daar wordt te weinig op gespeeld.
Op de terugweg heb ik een stop gemaakt langs het Tjeukemeer. Mooi dichtgevroren, maar schaatsen op het het meer lijkt me niet te doen.





Ik had me afgelopen weekend verheugd op een enorme hoeveelheid sneeuw die in heel Nederland zou vallen. Maar toen de sneeuwval dichterbij kwam werd duidelijk dat we in noord Nederland niet hoefden te rekenen op grote hoeveelheden.
De 40 cm. waar ik aanvankelijk op had gehoopt werd 20, 10, 5……
Als gevolg van de harde wind waaide de sneeuw ook nog eens alle kanten op, met als gevolg uiteindelijk dat op grote oppervlakten (vrijwel) niets ligt.
Maar toch hadden we een leuke winterse wandeling vanmiddag!







De natuur zag er gisteren prachtig uit na een nachtje nachtvorst. We hebben ervan genoten in de Bakkeveense duinen. Net als vorige week werd het een hele fijne wandeling van 7,5 km. En net als vorige week was ik eigenlijk wel verbaasd dat ik tegenwoordig probleemloos zo ver kan lopen.















In mijn laatste gesprek met mijn neuroloog werd mij onder andere gevraagd hoe ver ik ongeveer kon lopen. Op dat moment ging het niet super goed met mij, mijn antwoord was: “Nou, ongeveer 500 meter…..”
Begin oktober heb ik een hometrainer aangeschaft en vanaf dat moment train ik daar iedere dag een uur op.
Mijn beenspieren zijn inmiddels goed getraind en ook wanneer de luchtdruk zakt (normaliter ging het dan minder goed en liep ik niet zo stabiel) loop ik probleemloos.
Met stijgende luchtdruk heb ik mijn eigen grenzen nog niet ontdekt.
Gistermiddag hebben we een wandeling gemaakt langs de Drentse Aa en in de Gasterse duinen. We hebben 7,5 km. gelopen (met de nodige hindernissen) en ik stapte daarna de auto in met het gevoel dat ik nog wel zo’n wandeling zou kunnen maken.
De winter is nog steeds waardeloos, maar zaterdag viel er dan toch een beetje sneeuw. Jade had vervolgens het idee om op zondag een wandelingetje te maken. Wel vroeg, anders zou de sneeuw weer verdwenen zijn.





ik heb vorig jaar zo genoten van de vogels in de tuin en ook nu is het vaak een komen en gaan van koolmezen, pimpelmezen, huismussen, merels en roodborstjes,
Daarom heb ik me aangemeld om mee te doen met de nationale tuinvogeltelling eind volgende week. Lekker vogels kijken.




Ons huis wordt steeds mooier. Na een nieuwe badkamer, een nieuwe vloer, nieuwe ramen, zonnepanelen, een nieuwe keuken, een goed werkend ventilatiesysteem en een mooi tuintje was het nu tijd voor nieuwe dakramen. Onze dakramen waren 33 jaar oud, een paar waren lek en anderen wilden niet meer goed dicht.
De nieuwe ramen hebben goed isolerend glas en ventilatieroosters. En ze zijn van kunststof en hebben daarom weinig tot geen onderhoud nodig.








Ik heb deze winter nog geen sneeuwvlokje gezien en het heeft nog amper gevroren. Toch is er in de natuur duidelijk verschil te zien tussen eind oktober en begin januari.






Eind oktober vorig jaar hebben Laura en ik een wandelingetje gemaakt in het kleine, maar mooie Slochterbos. Gistermiddag hebben we die wandeling nog eens over gedaan, nu met ons vieren.







