Archief van
Auteur: Hans

Het Slochterbos

Het Slochterbos

Alle hunebedden zijn inmiddels door ons bezocht, maar het leven in tijden van Corona heeft nog steeds zijn weerslag op de invulling van onze weekenden. Er wordt nog steeds niet gerepeteerd met de band, er zijn geen concerten en andere muzikale uitjes gaan ook niet door.
Ik was daarom op zoek naar een volgend fotografieproject dat we zouden kunnen combineren met mooie fietstochten of wandelingetjes.
Voorlopig bestaat het nieuwe project uit het in beeld brengen van mooie (en soms onbekende) natuurgebieden.
Het eerste uitstapje was vandaag, we gingen naar het Slochterbos.
Dit bos is eigenlijk meer een park, van oorsprong is het de aangelegde tuin van de Fraeylemaborg. En met de afmetingen van 1165 meter bij maximaal 250 meter was het zelfs voor mij prima te belopen.
Het was een hele mooie wandeling. Niet alleen was de natuur prachtig met vooral veel verschillende (herfst)kleuren en veel paddenstoelen, er waren ook mooie kunstwerken in het park te zien.
Er staan in totaal 10 follies in het Slochterbos, bouwwerken die alleen een kunstzinnig en decoratief doel dienen en daarnaast vooral nutteloos zijn. De follies blijven tot en met 2021 staan, maar het park blijft nog veel langer mooi.

Alle hunebedden

Alle hunebedden

Hieronder het resultaat van ons fietsproject van de afgelopen 3 maanden. Alle hunebedden bezocht en gefotografeerd. We hebben er van genoten, volgend jaar een nieuw project.
Maar ik weet nog niet wat voor project dat gaat worden…..

D1 foto 1
D1 foto 2
D2 foto 1
D2 foto 2
D3 foto 1
D3 foto 2
D4 foto 1
D5 foto 1
D5 foto 2
D6 foto 1
D6 foto 2
D7 foto 1
D7 foto 2
D8 foto 1
D8 foto 2
D9 foto
D9 foto 2
D10 foto 1
D10 foto 2
D11 foto 1
D11 foto 2
D12 foto 1
D12 foto 2
D13 foto 1
D13 foto 2
D14 foto 1
D14 foto 2
D15 foto 1
D15 foto 2
D16 foto 1
D16 foto 2
D17 foto 1
D17 foto 2
D18 foto 1
D18 foto 2
D19 foto 1
D19 foto 2
D20 foto 1
D21 foto 1
D21 foto 2
D22 foto 1
D23 foto 1
D24 foto 1
D25 foto 1
D26 foto 1
D27 foto 1
D27 foto 2
D28 foto 1
D29 foto 1
D29 foto 2
D30 foto 1
D30 foto 2
D31 foto1
D31 foto 2
D32 foto 1
D32 foto 2
D34 foto 1
D34 foto 2
D35 foto 1
D35 foto 2
D36 foto 1
D36 foto 2
D37 foto 1
D37 foto 2
D38 foto 1
D38 foto 2
D39 foto 1
D39 foto 2
D40 foto1
D40 foto 2
D41 foto 1
D41 foto 2
D42 foto 1
D42 foto 2
D43 foto 1
D43 foto 2
D44 foto 1
D44 foto 2
D45 foto 1
D45 foto 2
D46 foto 1
D46 foto 2
D47 foto 1
D47 foto 2
D49 foto 1
D49 foto 2
D50 foto 1
D50 foto 2
D51 foto 1
D51 foto 2
D52 foto 1
D52 foto 2
D53 foto 1
D54 foto 1
D54 foto 2
D1 foto 1 D1 foto 2 D2 foto 1 D2 foto 2 D3 foto 1 D3 foto 2 D4 foto 1 D5 foto 1 D5 foto 2 D6 foto 1 D6 foto 2 D7 foto 1 D7 foto 2 D8 foto 1 D8 foto 2 D9 foto D9 foto 2 D10 foto 1 D10 foto 2 D11 foto 1 D11 foto 2 D12 foto 1 D12 foto 2 D13 foto 1 D13 foto 2 D14 foto 1 D14 foto 2 D15 foto 1 D15 foto 2 D16 foto 1 D16 foto 2 D17 foto 1 D17 foto 2 D18 foto 1 D18 foto 2 D19 foto 1 D19 foto 2 D20 foto 1 D21 foto 1 D21 foto 2 D22 foto 1 D23 foto 1 D24 foto 1 D25 foto 1 D26 foto 1 D27 foto 1 D27 foto 2 D28 foto 1 D29 foto 1 D29 foto 2 D30 foto 1 D30 foto 2 D31 foto1 D31 foto 2 D32 foto 1 D32 foto 2 D34 foto 1 D34 foto 2 D35 foto 1 D35 foto 2 D36 foto 1 D36 foto 2 D37 foto 1 D37 foto 2 D38 foto 1 D38 foto 2 D39 foto 1 D39 foto 2 D40 foto1 D40 foto 2 D41 foto 1 D41 foto 2 D42 foto 1 D42 foto 2 D43 foto 1 D43 foto 2 D44 foto 1 D44 foto 2 D45 foto 1 D45 foto 2 D46 foto 1 D46 foto 2 D47 foto 1 D47 foto 2 D49 foto 1 D49 foto 2 D50 foto 1 D50 foto 2 D51 foto 1 D51 foto 2 D52 foto 1 D52 foto 2 D53 foto 1 D54 foto 1 D54 foto 2
D32 (Odoorn)

D32 (Odoorn)

Het is volbracht!!!!
In iets meer dan drie maanden tijd hebben Laura en ik fietstochten gemaakt in Drenthe waarbij we alle Drentse hunebedden op de foto hebben gezet.
Het begon in onze vakantie (vanwege Corona in Drenthe in plaats van in Noorwegen). Nadat ik een paar hunebedden had gefotografeerd leek het me een leuk idee om ze allemaal te bezoeken.
Het was een hartstikke leuk project, volgend jaar volgt ongetwijfeld een nieuw project!

D34 (Valthe-west)

D34 (Valthe-west)

Dit hunebed zijn we al een keer voorbij gereden met de auto. Toen dachten we dat we het nog wel een keer op een fietsroute voorbij zou komen.
Maar als we in de herfst of winter nog fietstochten in Drenthe gaan maken breng ik liever een tweede bezoek aan een hunebed dat volgens mij heel erg mooi is in het najaar. Dus zijn we hier gisteren met de auto naar toe gereden.

D16 (Balloo)

D16 (Balloo)

We zijn al herhaaldelijk bij Balloo in de buurt geweest, we kwamen gisteren ook een paar punten tegen waar we al eerder zijn geweest. Maar hunebed D16 stond nog steeds op onze lijst.

D15 (Loon)

D15 (Loon)

De zomerse temperaturen waren ver te zoeken gistermiddag, maar het was droog en ik had nog een project om af te maken. Gistermiddag begonnen we onze fietstocht bij hunebed D15 nabij Loon. Dit is het enige hunebed dat vanuit de trein te zien is, dus is de trein vanaf het hunebed te zien.

Wandeling

Wandeling

Mijn MS houdt zich heel erg rustig momenteel, ik hoop dat het nog lang zo blijft. Ik zit momenteel iedere ochtend op de hometrainer en dat voelt erg goed. Daarnaast is een wandeling zo nu en dan ook fijn, want we wonen niet verkeerd. Dit zijn een paar foto’s die ik vandaag maakte tijdens mijn wandeling van een uur.

Uit China…

Uit China…

Ik ben niet iemand die vaak spullen uit China bestelt omdat het nou eenmaal zo goedkoop is, maar soms kan ook ik de verleiding niet weerstaan.
In de vakantie had ik soms mooie foto’s in gedachten, maar het eindresultaat viel uiteindelijk tegen. Ik had met name problemen om foto’s goed uitgelicht te krijgen als ik heel donkere en heel lichte onderdelen op de foto wilde hebben. Om dit probleem te ondervangen heb ik een aantal filters besteld. Hier zal ik de komende periode een beetje mee experimenteren.
Daarnaast heb ik een mooi macrolensje gekocht. Daarmee heb ik een paar foto’s gemaakt in het voortuintje. Dat kan natuurlijk nog beter, maar het begin is er.

Eindelijk weer spelen

Eindelijk weer spelen

De laatste keer dat we voor publiek hebben gespeeld was in februari met Stringtime. Dat is dus al 8 maanden geleden. Gelukkig hebben we afgelopen zondag weer gespeeld, deze keer met een uitgebreide uitvoering van ons duo ‘A Couple of Strings’. Samen met Len kunnen we inmiddels ook als trio optredens verzorgen onder de naam ‘A Couple of Strings XL’ (extra Len).
Er waren zondag maar heel weinig mensen, maar dat was ook de bedoeling. De ruimte was niet groot en in de hele ruimte gold natuurlijk de anderhalve meter regel.
Het werd wel een hele leuke middag en ik kwam er achter dat enige regelmaat in optredens zo zijn voordelen heeft. Muzikaal ging het allemaal wel oké, maar ik merkte in mijn aankondigingen dat ik het lastig vond. Ik bereid mijn praatjes tussen de nummers nooit voor, er ontstaat altijd wel wat. Maar deze keer vond ik het moeilijk. Maar goed, weer wat geleerd!