Archief van
Auteur: Hans

Geen concert….

Geen concert….

Terwijl de coronamaatregelen langzaam worden versoepeld heb ik de concerten bij Poolshoogte geannuleerd tot in ieder geval 1 september. Dat betekent dat er dit jaar waarschijnlijk maar 1 zondagmiddag zal zijn met een bluegrassconcert. Op 6 september zullen Velvet Joe and the Bluegrass Diamonds optreden.
Tot die tijd is het ook hier behelpen….
Gisteren hebben we ons beholpen met een middag jammen. Met zo’n 10 muzikanten hebben we een leuke middag gehad in de schaduw van de eik.
Mijn inbreng was redelijk minimaal, volgens mij heb ik maar zo’n 3 nummers gezongen. Maar als alles goed is ben ik binnen een paar weken weer fit genoeg om een groter aandeel in de jams te hebben.
(Met dank aan Anja voor de foto van Laura en mij)

Zwemmen

Zwemmen

Voorgaande jaren zwom ik regelmatig. Ik zwom bijna wekelijks baantjes in het zwembad en met mooi weer nam ik regelmatig een duik in het zwemplasje om de hoek. Dat is er dit jaar tot nu toe niet echt van gekomen, maar gistermiddag heb ik dan toch eindelijk weer eens een duik genomen. Jade wilde graag dat ik weer eens een keer mee ging zwemmen.
En eenmaal in het water bedacht ik me (wederom) hoe erg ik Noorwegen ga missen dit jaar. Want nergens is het buitenwater zo verfrissend en zo schoon als in Noorwegen……

Klussen

Klussen

In tijden van Corona doen de doe-het-zelf winkels goede zaken. Ook ik ben daar op bezoek geweest, ook ik heb in huis geklust. Nadat begin dit jaar een nieuwe radiator in de gang is geïnstalleerd heb ik de gang een opknapbeurt gegeven. Ik heb onder andere de muren geverfd en ik heb een hele mooie (vind ik zelf) kapstok gemaakt.

Picking Party

Picking Party

We mogen inmiddels weer in kleine groepen muziek maken als we maar de nodige afstand kunnen bewaren. Gistermiddag hebben we dat dan maar gedaan. Het is wel fijn dat het ‘normale’ leven weer een beetje terug komt. Want voor ons ons zijn weinig dingen leuker dan muziek maken…..

Nieuwe Camera

Nieuwe Camera

Steeds vaker was ik de afgelopen maanden ontevreden over mijn fotocamera. Hij maakte mooie foto’s, totdat de lichtomstandigheden te wensen overlieten. Op die momenten was het bijzonder moeilijk om fatsoenlijke foto’s te kunnen maken. Ik heb mijn oude camera na 6 jaar trouwe dienst via Marktplaats verkocht, mijn nieuwe camera is een Canon EOS 77D en ik ben er bijzonder blij mee!
Nieuwe mogelijkheden en een super makkelijk touchscreen. We gaan er mee oefenen, dit zijn de eerste plaatjes.

Corona (3)

Corona (3)

Je zult mij niet horen klagen over wat er allemaal niet door kan gaan in verband met Corona. Wij zijn (relatief) gezond, dus we hebben het niet zo slecht.
Maar natuurlijk gaan ook voor ons de nodige activiteiten niet door. Zo zouden we eind juni voor de 4e keer een ‘Americana in the Round’ concert geven, deze keer in openluchttheater ‘de Speulkoel’ in Anloo.
We zullen voorlopig helemaal niet optreden, zelfs een gepland concert in het kerkje van Kortehemmen in maart 2021 gaat niet door als er op dat moment nog geen vaccin is gevonden. Want als er maar zo’n 15 mensen in het kerkje kunnen zitten, dan kan het niet uit.
Door mij georganiseerde concerten gaan dit jaar ook niet door, het is niet anders. Dit jaar vrijwel geen Bluegrass Poolshoogte en geen Woodgrass.
Onze vakanties naar Noorwegen en naar de Jura in Frankrijk zijn ook geannuleerd, helaas. In plaats daarvan staan dit jaar verre kampeervakanties naar Drouwen en naar Gaasterland op het programma.
En ook tot die tijd houden we ons aan de regels en genieten we met mooi weer van ons tuintje….

Op afstand…..

Op afstand…..

Gedurende de ‘intelligente lockdown’ hebben Laura en ik natuurlijk wel gewoon samen muziek gemaakt, maar verder stond alles een beetje op een laag pitje. Geen repetities met Stringtime of the Hillbilly Holler, geen optredens en geen jamsessies. Tegelijkertijd bedachten bands wel leuke dingen om te laten zien, bijvoorbeeld video’s opgenomen vanaf verschillende plekken. Dat heb ik ook geprobeerd, hier het resultaat.

Corona(2)

Corona(2)

Thuisonderwijs is niet iets dat iedereen even leuk vindt. Jade begint school (met name haar vriendinnen) te missen terwijl Noa het eigenlijk wel prima vindt.
Gelukkig zijn we inmiddels zover dat er weer kan worden geturnd, in ieder geval kan er buiten worden getraind.
Omdat de meiden al een tijdje thuis zijn, leek het ons een goed idee om ze zo nu en dan ook iets te laten bakken of koken. Dat bleek een goed idee te zijn, want er worden lekkere dingen gemaakt……
Zomaar wat voorbeelden……

Corona (1)

Corona (1)

Eigenlijk is er voor mij persoonlijk niet heel veel veranderd toen in Nederland de intelligente lockdown werd ingesteld. Laura bleef de gehele periode aan het werk (vitaal beroep), ik bleef thuis wat ik toch al deed.
Ik verkeerde in de gelukkige omstandigheid dat de maanden april en mei de zonnigste maanden van de afgelopen jaren waren (recordopbrengst van de zonnepanelen), dus ik heb veel gelezen in de tuin…….

Perl Gold

Perl Gold

Ik kwam in april een mooi instrument tegen op mijn favoriete winkel (Marktplaats). Een Oostduitse gitaar uit de jaren ’50.
Het is een gitaar met de nodige deuken en scheuren (allemaal gereapreerd), en hij klinkt zoals hij er uit ziet: Oud!