Archief van
Auteur: Hans

Münster

Münster

Halverwege ons verblijf in Buurse werd het slecht weer. Dat leek mij een goed moment voor een stadsbezoek. We zijn naar Münster geweest, de plaats die bekend is door de Vrede van Münster en daardoor heeft bijgedragen aan het ontstaan van Nederland.
Het bleef grotendeels droog, behalve op de terugweg naar de camping…….

Haarmühle

Haarmühle

Buurse ligt vrijwel op de grens met Duitsland. Even over de grens was een Landgasthof met een groot terras waar we na een fietstocht met Tonnie heerlijk hebben gegeten.

Buurse

Buurse

Na een paar dagen thuis te zijn geweest hebben we onze tweede vakantieweek doorgebracht in Buurse (nabij Haaksbergen en Enschede). We hadden een camping uitgezocht die er in het Groene Boekje heel mooi uitzag. Het natuurkampeerterrein was ook prachtig, maar daar stonden wij helaas niet. Dat was ons afgeraden omdat daar vaak campers staan. Waar wij stonden waren geen campers, er waren voornamelijk vaste seizoensplekken met caravans waarvan de eigenaars er voor een groot deel niet waren. Het maakte de camping behoorlijk saai.
Gelukkig hebben we ons wel vermaakt. De eerste dagen was het weer uitstekend, we hebben veel gelezen en veel gefietst, daarnaast hebben we heel gezellig bezoek gehad. Aan het eind van de week werd weer behoorlijk wat minder.

Noordpolderzijl

Noordpolderzijl

We hebben twee keer een fietstochtje gemaakt door het Hogeland. Met name de route naar Noordpolderzijl en vervolgens via de dijk langs de Waddenzee weer terug was erg mooi. Het was wel druk op de dijk, maar Laura fietste er behendig en voorzichtig doorheen.

Warffum

Warffum

We waren zes dagen in Warffum samen met Len en Anneke en op een paar dagen hadden we ook nog wat muzikale vrienden op bezoek (Bert, Anita, Jan en Beppie). We hebben veel muziek gemaakt, we hebben onder andere de komende optredens van 25 juli (A Couple of Strings) en 1 augustus (Americana in the Round) voorbereid. Het was geen Noorwegen, maar het was toch een succes, we hebben een paar hele leuke dagen gehad.
Jammer genoeg was het weer nogal wisselvallig, maar nu weten we in ieder geval zeker dat de tent waterdicht is.

Nieuwe tent (2)

Nieuwe tent (2)

We hadden onze nieuwe tent graag in Noorwegen willen testen, maar het leek ons verstandiger om toch nog maar een jaartje te wachten voordat we die kant weer op gaan. Om toch een muzikale vakantie te kunnen hebben zijn we naar Warffum geweest, waar we op een micro-camping met slechts twee plaatsen alle ruimte hadden om muziek te maken. De tent beviel prima en het zal alleen maar beter worden als we het luifelgedeelte nog wat uit gaan breiden…

De Veluwe

De Veluwe

We moesten er gisteren een eindje voor rijden om onze nieuwe tent op te halen, maar dat hadden we er graag voor over. Op de weg terug hebben we heerlijk geluncht in Loenen en hebben we een wandeling gemaakt op de Veluwe.
Het werd niet een hele lange wandeling, want we moesten natuurlijk op tijd thuis zijn voor de voetbalkraker Nederland – Tsjechië op het EK. Achteraf gezien hadden we ons natuurlijk niet aan die tijdsplanning hoeven te houden, want de voetbalwedstrijd was niet om aan te zien, Nederland werd kansloos uitgeschakeld.
Gelukkig konden we onderweg wel genieten van de winst van Max Verstappen in Oostenrijk en van de tweede etappe van de Tour de France, waar Mathieu van der Poel de rit, de bolletjestrui en de gele trui won op het moment dat wij de auto weer voor het huis parkeerden.

“Nieuwe” tent

“Nieuwe” tent

Vier jaar geleden waren we heel erg blij met onze nieuwe aankoop. Via Marktplaats hebben we toen een tent gekocht die volgens dit bericht makkelijk op te zetten zou zijn. Inmiddels worden wij ook een dagje ouder en zijn we toe aan een exemplaar dat het ons nog wat makkelijker maakt.
Morgen halen we hem op (wederom via Marktplaats), een oppomptent!
Vorige week werden Laura en ik gefotografeerd door mijn zwager, hij maakte onder andere onderstaande foto (Het gebeurt niet zo vaak dat ik op een foto sta, ik maak ze meestal…).
Dus onderstaande foto ©Marcel Venderbosch.

Vuurtje kieken

Vuurtje kieken

In de hoop dat het droog zou blijven hadden we marshmallows meegenomen.
En zaterdagavond was het gelukkig droog, dus konden de vuurexperts Laura en Noa hun gang gaan, terwijl Jade rustig haar marsmallows opwarmde. Ik heb er ook nog eentje gedaan, van enige afstand want ik ben geen fan van de rooklucht die in je kleren blijft hangen na een avondje kampvuur.